Cotte

Cotte

tisdag 3 juni 2014

Spännande steg! Ett mönster med många bollar i luften!

Ja så är då äntligen mönstret nedpräntat! Det har tagit många timmar att klura ut teknikerna, få till detaljerna och provsticka flera sockar därför har jag bestämt mig för att detta inte blir ett gratismönster. Men för den som är intresserad kommer här länken till Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/spannande-steg





Jag har inte sett teknikerna för att sticka sulan eller rundningen för tårna i något annat mönster och så länge jag inte stöter på dessa sticksätt lever jag i tron att jag faktiskt kommit på något nytt inom sockstickningen! Men om teknikerna är bra eller inte är upp till andra att bedöma!

Tack till teststickerskorna Veronica, Inga-Lill och Anita som kommit med nyttiga kommentarer och tålmodigt tagit emot olika versioner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar